captcha

Jūsų klausimas priimtas

R. Sinkevičius: derybos su EK dėl geležinkelių pertvarkos – kitą savaitę

Lietuvos atstovai kitą savaitę ketina pradėti derybas su Europos Komisija dėl „Lietuvos geležinkelių“ pertvarkos, teigia susisiekimo ministras. Anot Rimanto Sinkevičiaus, geležinkelius būtų geriausia pertvarkyti pagal Vokietijos „Deutsche Bahn“ pavyzdį.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

„Kaip konkrečiai daroma bus, vienašališkai mes neapsispręsime. Mes dar ne kartą turėsime su Komisijos atstovais susitikti, su komisarės (konkurencijos komisarės Margrethe Vestager – BNS) kabineto vadovais tam, kad ieškotume kompromisų. Negalime pasakyti, kad darysime taip – turi būti ieškoma kompromiso“, – BNS sakė R. Sinkevičius.

„Yra aptarta, kad kitos savaitės bėgyje toks susirinkimas galėtų būti“, – pridūrė jis.

R. Sinkevičiaus teigimu, Lietuva laikosi nuomonės, jog tinkamiausia geležinkelių pertvarka būtų remiantis Vokietijos pavyzdžiu.

„Vizija, matyt, atitiks Vokietijos geležinkelių „Deutsche Bahn“ valdymo schemą. Mes nagrinėjame, „Lietuvos geležinkeliams“ duotas pavedimas išnagrinėti „Deutsche Bahn“ patirtį ir pasižiūrėti, kaip ji galėtų būti pritaikyta Lietuvai“, – BNS tikino ministras.

Anot jo, „Deutsche Bahn“ visas veiklas valdo „holdinginiu principu“.

2007 metais reorganizavus „Deutsche Bahn“, keleivių vežimo paslaugos atiteko bendrovei „DB Bahn“, logistika – „DB Schenker“, o infrastruktūros valdymas – „DB Netze“.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka BNS sakė negalintis komentuoti geležinkelių pertvarkos, nes šis klausimas sprendžiamas politiniu lygmeniu.

„Aš toje temoje neturiu ką pakomentuoti. Tyrimas vyksta. Tie sprendimai bus. Mes esame teisūs. Jeigu mus nubaus, mes ginsime savo teises Europos teisme ir galvoju, kad mes laimėsime. Aš manau, kad atitinkamos Europos struktūros įvertins visas aplinkybes ir tą bylą turėtų nutraukti. Be to, mes šią problemą esame Lietuvoje teisiškai išsprendę. Arbitraže 2009 metais laimėjo ir buvo pripažinta, kad viskas teisinga ir nėra būtinybės atstatinėti“, – BNS tvirtino S. Dailydka.

EK Lietuvai pateikė ultimatumą, kad už 2008 metais išardytą geležinkelio ruožą į Latviją Bugeniai–Rengė įmonė turėtų būti išskaidyta arba sumokėti iki 10 proc. apyvartos (43 mln. eurų) baudą bei atstatyti ruožą, o tai galėtų kainuoti dar 20 mln. eurų.

Premjeras Algirdas Butkevičius ketvirtadienį susitinka su EK pirmininku Jeanu-Claudu Junckeriu. R. Sinkevičius spejo, kad „Lietuvos geležinkelių“ klausimas „taip pat turėtų būti paliestas“.

Lietuvos transporto atašė Briuselyje Gytis Mažeika BNS praėjusią savaitę aiškino, kad pagal Europos Sąjungos ketvirtąjį geležinkelių paketą, „Lietuvos geležinkelius“ tektų pertvarkyti, neskaidant į atskiras bendroves. Pasak jo, reikėtų pertvarkyti geležinkelių eismo valdymo ir rangos darbų priežiūros funkcijas bei atskirti pagrindinių veiklų finansinius srautus.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close