captcha

Jūsų klausimas priimtas

Siekiama sumažinti laivų savininkų administracinę naštą

Susisiekimo ministerija inicijuoja Vidaus vandenų transporto kodekso pataisas, kuriomis siekiama supaprastinti motorinių pramoginių ir asmeninių laivų techninės priežiūros sistemą. Ją įteisinus, šių laivų savininkai galėtų patys deklaruoti laivų techninę būklę. Toks deklaravimas prilygs techninei apžiūrai ir galios ne trumpiau nei metus. Šiuo metu privalomas motorinių pramoginių laivų technines apžiūras vykdo Lietuvos saugios laivybos administracija.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

„Kasmet atliekama apie 6 tūkst. motorinių pramoginių laivų periodinių techninių apžiūrų. Tokių laivų savininkams pagal nustatytą metodiką leidus patiems įvertinti turimų laivų techninę būklę ir apie tai nustatyta tvarka pranešti Lietuvos saugios laivybos administracijai, bus taupomas laikas ir resursai – nebereikės vežti laivų į techninės patikros punktus, derinti patikrų laiko, mokėti rinkliavas už apžiūras“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Ministro teigimu, įgyvendinus numatytas priemones sumažės tiek laivų savininkų, tiek ir Lietuvos saugios laivybos administracijos patiriama administracinė našta.

Įteisintos kodekso pataisos turės teigiamos įtakos ir verslo sąlygoms, nes naujų pramoginių laivų savininkai išvengs pirminių apžiūrų dubliavimo, sumažės registravimo kaštai. Šiuo metu pirmines jachtų apžiūras atlieka ir Lietuvos buriuotojų sąjungos techniniai, ir Lietuvos saugios laivybos administracijos valstybiniai inspektoriai, rašoma pranešime spaudai.

Pažymėtina, kad tie pramoginių laivų savininkai, kurie dėl tam tikrų priežasčių patys negalės atlikti periodinės techninės apžiūros arba manys, kad nėra kompetentingi įvertinti laivo techninės būklės, techninę apžiūrą galės atlikti įprasta tvarka – techninės patikros punktuose. Motorinių pramoginių laivų privalomos techninės apžiūros kaina priklauso nuo variklio galingumo ir svyruoja nuo 18 iki 47 eurų.

Nauja tvarka negalės naudotis savininkai, kurių pramoginiai laivai plaukioja jūroje (išskyrus vandens motociklus) arba naudojami komerciniais tikslais, taip pat asmenys, kurių laivams po patikrinimo vandens telkinyje deklaracijos buvo anuliuotos dėl prastos techninės būklės.

Kodekso projektas, kurį dar svarstys Vyriausybė, atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir suderintas su Europos Sąjungos teisės aktais.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close