captcha

Jūsų klausimas priimtas

Rygoje – pirmas oficialus Kinijos ir Vidurio bei Rytų Europos transporto ministrų susitikimas

Gegužės 16–17 d. Rygoje vyksta pirmasis oficialus Kinijos ir Vidurio bei Rytų Europos šalių „Kinija+16“ transporto ministrų susitikimas, kurio tikslas – stiprinti šalių bendradarbiavimą ir gerinti transporto jungtis tarp Rytų ir Vakarų. Lietuvos delegacijai susitikime vadovauja  susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Kurdama Naująjį Šilko kelią, prieš porą metų Kinijos vadovybė paskelbė „Vienos juostos, vieno kelio“ iniciatyvą, kurią palankiai sutiko daugelis pasaulio šalių. Prisidėdamos prie šios iniciatyvos įgyvendinimo, Vidurio ir Rytų Europos šalys siekia gerinti transporto jungtis, pritraukti krovinius, technologijas ir investicijas, įgyvendina svarbius regioninius transporto infrastruktūros projektus. Vienas pagrindinių Lietuvos transporto strategijos tikslų – tapti svarbia Kinijos ir Europos jungtimi bei patikima Kinijos Šilko kelio ekonominio bendradarbiavimo partnere.

 „Lietuvos ir Kinijos partnerystė transporto ir logistikos srityse jau kurį laiką yra mūsų šalies politikos prioritetas, todėl palaikome Kinijos siekiamybę gerinti transporto infrastruktūrą tarp Rytų ir Vakarų. „Vienos juostos, vieno kelio“ iniciatyva skatins šalis užtikrinti sklandų ir greitą susisiekimą, kylančių transporto problemų sprendimą, muitinės procedūrų spartinimą, informacinių technologijų diegimą transporte ir logistikoje, bendrų standartizuotų taisyklių sudarymą, siekiant vienodų ir skaidrių susisiekimo procedūrų“, – sako ministras R. Sinkevičius.

 Minėtą iniciatyvą Lietuvos susisiekimo ministras R. Sinkevičius ir Kinijos transporto ministras Yang Chuang aptarė dar 2015 m. rugsėjį Lietuvos delegacijos vizito Kinijoje metu, rašoma pranešime spaudai. Pasak R. Sinkevičiaus, jau tuomet paaiškėjo, kad šalių požiūris į „Vienos juostos, vieno kelio“ iniciatyvos įgyvendinimą ir lūkesčiai šiuo klausimu yra labai panašūs, taigi Lietuva yra pasirengusi prisidėti prie šios iniciatyvos įgyvendinimo.

 „Džiaugiuosi, kad aukščiausios Kinijos valdžios vertinama Kinijos įmonių grupė „China Merchants Group“ (CMG) Lietuvoje steigia atstovybes. Labai vertiname šios įmonės ketinimus investuoti Lietuvoje ir jos susitarimą su AB „Lietuvos geležinkeliai“ iki šių metų pabaigos įsteigti bendrą ekspedijavimo įmonę. Šie CMG veiksmai rodo įmonės tvirtą apsisprendimą įkurti regioninę Šilko kelio stotelę mūsų šalyje“, – teigia ministras.

 Žinodamos apie CMG planus šių metų lapkričio mėnesį Minske atidaryti CMG logistikos centrą „Didysis akmuo“, Lietuvos valstybinės įmonės yra pasirengusios bendradarbiauti užtikrinant patikimą ir veiksmingą transporto koridorių tarp Klaipėdos ir Minsko saugiam ir greitam CMG krovinių, gabenamų į „Didžiojo akmens parką“ per Lietuvą, pristatymui, taip pat tolimesniam prekių ir žaliavų pristatymui visai ES. Lietuva tam turi visas galimybes ir išskirtinai geras sąlygas – konteinerinį traukinį, kursuojantį tarp Klaipėdos ir Minsko, kitus Lietuvos transporto ir logistikos sistemos privalumus, pavyzdžiui, tik 30 min. trunkantį ES ir NVS sienos kirtimą.

 Šalių bendradarbiavimo formatas „Kinija+16“, Kinijos iniciatyva įsteigtas 2012 m., skirtas plėtoti jos bendradarbiavimą su Vidurio ir Rytų Europos šalimis (Albanija, Bosnija ir Hercegovina, Bulgarija, Čekija, Estija, Juodkalnija, Kroatija, Latvija, Lenkija, Lietuva, Makedonija, Rumunija, Serbija, Slovakija, Slovėnija, Vengrija). Jis papildo ES ir Kinijos strateginį dialogą ir prisideda prie ES ir Kinijos strateginės bendradarbiavimo darbotvarkės iki 2020 m. įgyvendinimo. Iki šiol buvo surengti keturi Vyriausybių vadovų susitikimai: 2012 m. Varšuvoje, 2013 m. Bukarešte, 2014 m. Belgrade, 2015 m. Sudžou mieste Kinijoje. Minėto formato transporto ministrų susitikimas vyksta pirmą kartą.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close