captcha

Jūsų klausimas priimtas

Mobiliojo ryšio ateitis – interneto paslaugos?

Seniausia Lietuvoje mobiliojo ryšio bendrovė prognozuoja, kad maždaug po trejų metų operatoriai duoną valgys ne iš klientų skambučių, o iš mobiliojo interneto paslaugų. Kiti ryšio tiekėjai tokiu optimizmu netrykšta, tačiau pripažįsta – mobilusis internetas populiarėja ir jam reikės vis daugiau paslaugų.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Seniausia Lietuvoje mobiliojo ryšio bendrovė prognozuoja, kad maždaug po trejų metų operatoriai duoną valgys ne iš klientų skambučių, o iš mobiliojo interneto paslaugų. Kiti ryšio tiekėjai tokiu optimizmu netrykšta, tačiau pripažįsta – mobilusis internetas populiarėja ir jam reikės vis daugiau paslaugų. 

Po keleto metų lietuviai dažniau naršys telefone, negu juo skambins – tai prognozuoja kasmet po 60 mln. litų į tinklo plėtrą investuojanti „Omnitel“. Pasak jos vadovo, per šiuos metus išmaniuosius mobiliuosius telefonus ir planšetes naudojančių Lietuvos gyventojų skaičius dvigubės ir metų pabaigoje jų bus daugiau kaip 1,5 mln. Todėl ir bendrovės pajamos iš duomenų verslo aplenks pajamas iš įprastinių paslaugų.

„Jau šiandien 20 proc. pajamų surenkama iš mobiliųjų duomenų. Planuojame, jog šių metų pabaigoje jų bus surenkama 25 proc.  o per trejus metus – daugiau kaip 50 proc. Taigi ši sritis mums labai svarbi. Į tai investavome tikrai nemažus pinigus. Dabar iškyla paslaugų kainos ir jos santykio su vartotojais klausimas“, – apibendrino „Omnitel“ prezidentas  Antanas Zabulis.

Tam, kad investicijos greičiau atsipirktų, „Omnitel“ mobiliojo interneto  paslaugoms norėtų taikyti kainas, priklausančias nuo perdavimo greičio. Kita sparčiai tinklą plečianti bei modernias technologijas pradedanti taikyti mobiliojo ryšio bendrovė „Tele2“ keisti kainų neketina.

„Paslaugos kaina – tokia, kokią vartotojas sutinka mokėti. Aišku, investicijos į mobilųjį ryšį visada yra nemažos investicijos. Mes investuosime ir tas paslaugas teiksime tada, kai matysime, kad vartotojams tai tikrai reikalinga. Teikti paslaugą vien tam, kad į sąskaitos eilutę įrašytume papildomą ryšio paslaugą, kuria žmonės nesinaudoja, tikrai neplanuojame“, – dėstė „Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis.

Tokia tendencija turėtų ir išlikti, tvirtina Ryšių reguliavimo tarnyba, kurios duomenimis, pokalbių telefonu ir SMS žinučių skaičius Lietuvoje nebeauga, o interneto duomenų srautas visomis technologijomis didėja. Tačiau paslaugų kainos dėl to nesikeičia. 

„Kainų didėjimo tikrai nematome. Kai kuriais atvejais kainos netgi mažėja. Dar norėčiau pažymėti, kad yra labai stipri konkurencija tarp skirtingų technologijų, kalbant apie prieigą prie interneto. Operatorai, paslaugų tiekėjai jau konkuruoja technologijomis“, – kalbėjo Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus pavaduotoja Inga Žalienė.

Ryšių rinkos reguliuotojai sako, kad bet kuriuo atveju svarbiausi turi likti vartotojų interesai. Net ir moderniausias, daug investicijų reikalaujančias paslaugas jie turi gauti už konkurencingą kainą.  

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...