captcha

Jūsų klausimas priimtas

Prekybos tinklai bando į premjero kalbas apie išpūstus antkainius nekreipti dėmesio

Didžiausių šalyje prekybos tinklų atstovai arba neigia premjero Algirdo Butkevičiaus informaciją, kad per metus paaugo prekybininkų taikomi antkainiai, arba apskritai nesileidžia apie tai į kalbas.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Apie antkainių augimą vyriausybės vadovas prabilo pirmadienį po pasitarimo su įvairių institucijų atstovais apie visuomenę įaudrinusias maisto produktų kainas.

„Aš galimai darau išvadą, kad antkainis 2016 metų pirmame ketvirtyje – negaliu pasakyti ar maisto produktų, ar daržovių ar vaisių, čia mes kalbame apie visą mažmeninę apyvartą – yra didesnis, lyginant su 2015 metų pirmuoju ketvirčiu“, – tvirtino A.Butkevičius.

„Aštrėja politinė kova ir lekia skiedros“

Prekybos tinklo „Rimi“ atstovė spaudai Giedrė Bielskytė 15min teigė, kad šio tinklo maržos yra stabilios jau kelerius metus: „2015 metais didesnių pasikeitimų šioje srityje nebuvo.“

Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis 15min atsiųstame atsakyme atkreipė dėmesį, kad artėja rinkimai.

„Aštrėja politinė kova ir lekia skiedros. Kaip visuomet, prieš kiekvienus rinkimus dėl ko nors kalti tampa ir prekybos centrai. „Norfa“ jokiu pavidalu rinkimuose nedalyvauja ir nesirengia veltis į politines kovas“, – teigė jis.

D. Ryliškis pabrėžė, kad prekių kainos ir tuo pačiu – antkainiai, yra nuolat kintantis dydis – yra prekių, kurias pardavinėti nuostolinga, lentynose jos guli tik dėl asortimento įvairovės – kurį lemia įvairūs faktoriai: konkurencija, derlius, sezoniškumas, tiekėjų veiksmai, degalų kainos.

Jis pabrėžė, kad pirmąjį šių metų ketvirtį mažmeninė prekyba „Norfoje“ išaugo ne dešimtadaliu, kaip teigiama apie didžiąsias prekybos įmones, o 2,8 proc.

Prekybos tinklo „Maxima“ atstovė spaudai Renata Saulytė apgailestavo, kad negali komentuoti premjero pareiškimų ar jo mestų kaltinimų prekybininkams pagrįstumo.

„Maxima“ to nekomentuoja, nes tinklo atstovai nedalyvavo Vyriausybės vadovo sušauktame pasitarime dėl kainų ir nebuvo tiesiogiai supažindinti su pasitarime pateiktais duomenimis, skaičiavimo metodika.

„Mūsų prekybos tinklas nekėlė, ir ateityje neplanuoja savo iniciatyva nepagrįstai kelti prekių kainų“, – 15min teigė ji.

Prekybos tinklo „Iki“ atstovė spaudai Berta Čaikauskaitė klausimą apie antkainius pasiūlė užduoti Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovui Laurynui Vilimui, tačiau jis jau pirmadienį po pasitarimo pas premjerą teigė, kad asociacija neturi informacijos apie prekybininkų antkainius.

Į prašymus pateikti „Iki“ poziciją šio tinklo atstovė spaudai nebeatsakė.

Sumokamas PVM augo 30 proc.

Antradienį ekonomistas, SEB banko prezidento patarėjas Gitanas Nausėda paskelbė įdomius skaičius: nors penkių didžiausių prekybos tinklų apyvarta ūgtelėjo 10 proc., tačiau į biudžetą sumokamas nuo kainų pokyčių priklausantis Pridėtinės vertės mokestis (PVM) pakilo net 30 proc.

Anot G. Nausėdos, prekybos tinklų pardavimo ir pirkimo skirtumas (parduodamų ir iš tiekėjų perkamų prekių vertės balansas) išaugo nuo 68 mln. eurų iki 103 mln. eurų.

Šiuos skaičius jis paskelbė remdamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) informacija.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...