captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Uber“ vadovas ramina Lietuvos taksi vairuotojus

Veiklą Lietuvoje pradėjusi pavėžėjimo paslaugų įmonė „Uber“ pakurstė taksi vairuotojų protestus ir naujų pagal panašų modelį veikiančių žaidėjų atsiradimą.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Tačiau „Uber“ operacijų vadovas Lietuvoje Vytautas Černiauskas teigia, kad ištaisius įstatymuose esančias spragas, šioje rinkoje laimėti gali visi.

Interviu DELFI jis pripažino, kad vis dar pasitaiko atvejų, kai „Uber“ keleiviams net nepavyksta išsikviesti automobilio, o šis paslaugos trūkumas neatsispindi nei atvykimo laiko, nei vairuotojų įvertinimo rodikliuose.

– „Uber“ savo veiklą Lietuvoje pradėjo prieš 4 mėnesius. Kokie rezultatai?

– Labai džiaugiamės priėmimu tiek iš keleivių, tiek iš vairuotojų pusės. Sulaukėme netikėtai daug puikių atsiliepimų.

Vienas iš šiuos atsiliepimus atspindinčių rodiklių yra vairuotojų reitingas, kuris Vilniuje yra praktiškai didžiausias Europoje – 4,91. Jis yra didesnis nei Taline, Varšuvoje, Berlyne, Londone, Paryžiuje ir netgi Niujorke. Tai rodo, kad mūsų partneriai vairuotojai tikrai labai stengiasi suteikti puikią paslaugą. Jiems tai pavyksta ir keleiviai tai vertina.

Be to, kai tik pradėjome savo veiklą, 2015 metų lapkričio 19 dieną, nebuvo pakankamai vairuotojų, galinčių patenkinti didžiulę paklausą. Tada vidutinis atvykimo laikas buvo apie 8 minutės. Dabar šis rodiklis yra sumažėjęs iki 5 minučių ir matome tendenciją, kad jis mažėja. Šiuo metu balansas tarp vairuotojų ir keleivių yra tikrai sveikas.

– Pastaruoju metu taksi vairuotojai pradėjo reikšti pretenzijas, esą dėl „Uber“ situacija jų rinkoje išsikreipė ne į gerą. Kaip tai vertinate?

– Mes bendradarbiaujame su įvairiomis valdžios institucijomis, pradedant savivaldybe, ministerijomis, baigiant Valstybine mokesčių inspekcija.

Mūsų tikslas yra, kad ši veikla būtų kuo skaidriau ir aiškiau apibrėžta įstatymuose. Manome, kad dėl skaidrių ir aiškių žaidimo taisyklių laimėtų visi, įskaitant ir taksi vairuotojus.

Dėl to laimėtų ir keleiviai, kurie už nedidelę kainą gautų aukštos kokybės paslaugas. Tam reikia aiškumo – kas yra kas, kad nebūtų šešėlinių žaidėjų, kurie bando pasinaudoti spragomis įstatymuose.

– Kalbame apie du skirtingus dalykus: taksi vairuotojus ir pavėžėjimo paslaugas teikiančius vairuotojus. Kaip vertinate kitas pavėžėjimo paslaugas teikiančias įmones, pavyzdžiui, „eTransport.LT“?

– Negaliu komentuoti konkrečių žaidėjų, nes tai, kaip jie organizuoja savo veikla, yra jų reikalas. Tačiau mes manome, kad įstatymuose yra spragų, kurios leidžia panašioms paslaugoms veikti. Aiškiai apibrėžus, kas yra pavėžėjimas, kokie yra konkretūs reikalavimai automobiliui, vairuotojui, jo patikrinimui ir t.t., tai būtų galima pakeisti.

– Ar jau pastebėjote, koks yra „Uber“ klientas Vilniuje?

– „Uber“ yra paslauga, kuri gali būti prieinama visiems. Natūralu, kad pradžioje, kai tai vis dar yra naujovė, ja naudojasi jaunesni žmonės, kurie yra labiau imlūs technologinėms naujovėms, pripratę prie mobiliųjų programėlių. Tačiau matome, kad ir kitose amžiaus grupėse atsiranda naujų vartotojų.

Kadangi „Uber“ veikia 400 miestų, 70 pasaulio valstybių, ta pačia programėle galima naudotis visur. Iki šiol žmonės iš 59 skirtingų pasaulio valstybių atvažiavę į Vilnių naudojosi „Uber“. Populiariausios šalys: Jungtinė Karalystė, Rusija, JAV, Baltarusija ir Prancūzija.

– Kaip apibūdintumėte savo vairuotojus? Ar tarp jų yra užsieniečių?

– Absoliuti dauguma mūsų vairuotojų yra lietuviai. Tiesa, turime kelis užsiregistravusius kitų Europos Sąjungos šalių piliečius. Dažniausiai tai žmonės, kurie ne pirmus metus gyvena Lietuvoje ir neblogai kalba lietuviškai.

Tačiau būtų sunku nupiešti kažkokį bendrą portretą, kuris tiktų visiems vairuotojams. Yra įvairiausios situacijos ir įvairiausių profesijų žmonės tuo užsiima. Daugumai jų tai yra papildomas pajamų šaltinis ir jie vairuoja nuo kelių iki keliolikos valandų per savaitę. Taip pat yra dalis tokių, kuriems „Uber“ yra pagrindinis pajamų šaltinis ir jie vairuoja praktiškai visą dieną.

– Užsienio žiniasklaida yra pastebėjusi, kad „Uber“ plėtra kitose šalyse, pavyzdžiui, JAV, sėkmės pasiekė dėl to, kad dalis darbo neturinčių žmonių taip galėjo užsidirbti. Tuo metu Lietuvoje darbo rinkos situacija šiandien yra kitokia – darbuotojų visiems trūksta. Ar tai reiškia, kad ir Jums trūksta vairuotojų?

– Nematau tame prieštaravimo. Mes suteikiame žmonėms galimybę užsidirbti ir pastebime, kad daugelyje šalių tai labai svarbu socialiai pažeidžiamoms visuomenės grupėms. Pavyzdžiui, moterys, tautinės mažumos, imigrantai ar klausos negalią turintys žmonės tikrai džiaugiasi turėdami galimybę lanksčiai dirbti.

Ne visose šalyse socialinės apsaugos sistema išvystyta tiek, kad vaiko auginimo atostogų išėjęs tėvas ar mama galėtų metus ar daugiau gauti išmokas. Kai kur ta parama yra maža ir reikia lankstaus būdo užsidirbti pajamų, kai negali dirbti nuo 9 iki 18 val.

– Vairuotojams keliate pakankamai aukštus reikalavimus, pavyzdžiui, jų automobilis negali būti senesnis nei 10 metų. „Regitros“ duomenimis, 2015 metais vidutinis eksploatuojamų lengvųjų keleivinių (M1 klasės) automobilių parko amžius buvo 15 metų. Kaip manote, ar dėl to prarandate daug potencialių vairuotojų?

– Susidomėjimas iš vairuotojų pusės yra nemažas ir ieškome įvairių būdų kaip jiems padėti, jeigu jie neturi reikalavimus atitinkančių automobilių. Keli sprendimo būdai yra automobilio nuoma arba lizingas.

– Tarkim, žmogus nusprendžia, kad galėtų teikti pavėžėjimo paslaugas, bet turi per seną automobilį. Tai jis pasirenka kitą programėlę, kuri tokio reikalavimo neturi.

– Mums labai svarbu saugumas, o rizika važiuojant su senesniais automobiliais didėja. Be to, manome, kad su savo reikalavimais keliame kartelę Vilniuje, todėl ir kiti žaidėjai taip pat bus priversti pasitempti.

Be to, mūsų vairuotojai gali būti tikri tuo, kad keleivių kelionių skaičius kiekvieną savaitę auga ir uždarbio galimybės yra tikrai didelės. Jie gali būti tikri, kad tą laiko tarpą, kurį pasijungia, gaus pakankamai užsakymų ir užsidirbs padorią sumą pinigų.

– Tai kiek vairuotojų turite?

– Konkretaus skaičiaus nepasakysiu. Pagrindinis mūsų rodiklis yra tai per kiek laiko keleivis gali sulaukti automobilio.

– Ar pats naudojatės „Uber“?

– Be abejo.

– Ar Jums dažnai pasitaiko, kad įsijungus programėlę paaiškėja, kad vairuotojų aplink nėra?

– Stengiamės, kad tokių atvejų būtų kuo mažiau.

– Klausiu, nes Jūsų minėtas pagrindinis rodiklis įtraukia tik tas keliones, kurios įvyksta. Tačiau kartais vairuotojo iškviesti net nepavyksta.

– Tai labai priklauso nuo savaitės dienos, paros laiko, vietos ir t.t. Tačiau dirbame tam, kad vairuotojų būtų pakankamai, tačiau jie patys pasirenka, kada prisijungti ir važiuoti.

Mes juos informuojame, kada ir kokiose vietose užsakymų būna daugiausiai, kad jie galėtų orientuotis, kada gali daugiausiai uždirbti, bet tai yra tik rekomendacijos. Pas mus nėra grafikų, pamainų ir t.t.

Uber nuotr.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...