captcha

Jūsų klausimas priimtas

Apribojus prekybą stipriu alumi, rinka krito 14,6 proc.

Nuo sausio įsigaliojus prekyba alumi ribojimams, visa alaus rinka per mėnesį krito 14,6 proc. „Tai yra labai didelis kritimas, dar nepamenu tokio per visą karjerą šioje įmonėje, tačiau tokio ir tikėjomės“, – antradienį sakė bendrovės „Švyturys -Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas.
 
EPA-ELTA nuotr.
EPA-ELTA nuotr.

Nuo sausio įsigaliojus prekyba alumi ribojimams, visa alaus rinka per mėnesį krito 14,6 proc. „Tai yra labai didelis kritimas, dar nepamenu tokio per visą karjerą šioje įmonėje, tačiau tokio ir tikėjomės“, – antradienį sakė bendrovės „Švyturys -Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas.

Nuo šių metų įsigaliojo draudimas prekiauti alumi didesnėse nei 1 litro talpose bei prekybą stipresniu nei 7,5 proc. alumi ir sidru. Dėl to sukilo mažieji aludariai, kuriuos šis įstatymas palietė labiausiai. Europos Komisijos atstovai yra 15min.lt pranešę, kad Lietuvos politikai buvo žadėję atšaukti ribojimus.

Anot R.Viršilo, net neapribojus pakuočių dydį, bet dėl šaltų orų Estijoje alaus rinka krito 7,5 proc., Latvijoje – apie 10 proc.

Jis yra įsitikinęs, kad dėl pakuočių ir stiprumo ribojimo Lietuvos rinka susitraukė 4–6 proc., o likusį kritimą lėmė kitos priežastys.

„Alkoholio vartojimas mažėja, ko Seimas ir siekė ribojimais. Kai įstatymas buvo priimtas, susitaikėme su tuo, net tapome valdžios palaikytojais, nors teko investuoti“, – sakė įmonės vadovas.

Anot jo, nors daug kas prognozavo, kad apribojus stipraus alaus taros dydį, mėgėjai išgerti persimes ant spirituoto vyno, vadinamo rašalu, tačiau tai neįvyko.

Stipraus alaus sausį, lyginant su praėjusiųjų metų gruodžiu, parduota 18 proc. mažiau, spirituotų vynų pardavimai per tą patį laiką krito 19 proc.

„Teigti, kad žmonės nuo stipraus alaus persimetė prie spirituoto vyno, pagrindo nėra. Tiesa, tikslesni skaičiai bus po kelių mėnesių, tačiau po vieno mėnesio tai jau galime teigti“, – pabrėžė jis.

Visos viltys – į eksportą

Bendrovės duomenimis, praėjusiaisiais metais, lyginant su 2011-aisiais, visa alaus rinka mažėjo 6,4 proc.

R.Viršilo teigimu, tai lėmė kelios priežastys, pirmiausiai – šalta vasara. „Mūsų pardavimai labai priklauso nuo oro, karšta vasara pardavimus išaugina dvigubai. Antroji svarbi priežastis – neauganti perkamoji galia. Nors vidutinis atlyginimas keliais procentais augo, šį augimą prarijo infliacija“, – sakė bendrovės vadovas.

Dėl rinkos mažėjimo bendrovė kaltina ir emigraciją – praėjusiais metais šalį paliko 28,5 tūkst. gyventojų.

Alkoholio vartojimo smukimas pastebimas ne tik kaimo vietovėse, bet ir miestuose.

Įmonė „Švyturys-Utenos alus“ pernai pardavė 171,2 mln. litrų alaus ir kitų gėrimų – 0,4 proc. daugiau nei užpernai.

Pernai bendrovės apyvarta siekė 428 mln. Lt, ir buvo 3 proc. mažesnė nei užpernai.

Bendrovė šiemet planuoja auginti raumenis didindama eksportą.

„Apyvarta augs, bet tai sudėtinga padaryti vietinėje rinkoje. Mūsų pagrindinis akcentas šiemet – eksportas, gretutinėse rinkose dirbsime kaip vietinėse – Lenkijoje, Baltarusijoje ir dalyje Rusijos“, – pridūrė vadovas.

„Švyturys-Utenos alus“ tikisi šiemet apyvartą išauginti 10 proc. 

 

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close