captcha

Jūsų klausimas priimtas

Nacionalinė lošimų ir žaidimų verslo asociacija: siekiama pašalinti nuosaikius B kategorijos lošimus

Nacionalinė lošimų ir žaidimų verslo asociacija (NLŽVA), jungianti lošimų organizatorius, valdančius riboto statymo dydžio (B kategorijos) lošimų automatų salonus (visi kartu jie valdo beveik 3 tūkst. B kategorijos lošimo automatų), kategoriškai nepritaria Finansų ministerijos Azartinių lošimų įstatymo projektui. Asociacijos teigimu, šiuo įstatymo projektu iš esmės siekiama vienintelio tikslo – iš azartinių lošimų rinkos pašalinti nuosaikius B kategorijos lošimus.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Pasak NLŽVA valdybos pirmininko Samoilo Kaco, Finansų ministerija dar tik po poros metų planuoja nustatyti konkrečius techninius reikalavimus, o jau dabar kažkaip suskaičiavo, kad tai verslui kainuos iki 2,6 mln. eurų.

„Ir visa tai dengiama „administracinės naštos mažinimo“ vėliava, kai realiai siūloma pataisa yra tiesioginis šiuo metu veikiančių verslo subjektų žlugdymas radikaliai padidinat pagrindinės veiklos sąnaudas, – sakė NLŽVA valdybos pirmininkas Samoilas Kacas. – Finansų ministro deklaruojama „administracinė našta“ šiandien susiveda ne daugiau kaip į pusdienį vieno darbuotojo laiko, o tai priešpriešinama milijoniniams reikalavimams didinti sąnaudas, iš esmės išmetant ir nurašant į nuostolius didžiąją dalį naudojamų įrenginių.“

Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei 3 tūkst. lošimo automatų, kurie technologiškai nėra skirti jungti į tinklą (atsižvelgiant į B kategorijos statymų ribas tam nėra jokios verslo logikos, o esamas kontrolės lygis ir taip vienas griežčiausių Europoje). Tokia savybė nėra būdinga B kategorijai, skirtingai nei kazino naudojamų A kategorijos įrenginių, kurie skaičiuoja bendrą prizinį fondą. Jeigu Finansų ministerijos iniciatyva būtų įgyvendinta, tai reikštų, jog beveik 9 iš 10 (3163 iš 3578) šiuo metu Lietuvoje naudojamų B kategorijos lošimų įrenginių taptų netinkami naudoti.

S. Kaco teigimu, tokią lietuvišką idėją Didžiosios Britanijos lošimų komisijos pirmininkas dar 2012 metais vykusio susitikimo metu įvertino tik kaip būdą sugriauti veikiančią B kategorijos riboto lošimo automatų rinką Lietuvoje. Todėl NLŽVA planuoja kreiptis į Konkurencijos tarybą bei Specialių tyrimų tarnybą su prašymais įvertinti Finansų ministerijos iniciatyvą antimonopoliniu bei antikorupciniu požiūriais.

Finansų ministerija parengė ir suinteresuotoms institucijoms bei visuomenei pateikė Azartinių lošimų įstatymo pakeitimų projektą, kuriuo siekiama užtikrinti skaidresnę azartinių lošimų organizatorių veiklą, visus azartinių lošimų automatus sujungiant į vieningą sistemą. Ministrerijos teigimu, šie pakeitimai leis užkardyti korupcijos apraiškų galimybes lošimų priežiūrą atliekančiose institucijose.

Siūloma nustatyti, kad kiekviena bendrovė, organizuojanti azartinius lošimus ir eksploatuojanti lošimo automatus, privalo juos sujungti į lošimo automatų duomenų valdymo sistemą laidinėmis, radijo, optinėmis ar kitomis elektromagnetinėmis priemonėmis. Ši sistema užfiksuotus ir apdorotus lošimo automatų identifikacinius (automato serija ir numeris), veikimo ir elektroninių skaitiklių duomenis perduos saugoti Lošimų priežiūros tarnybos administruojamai lošimo automatų kontrolės sistemai.

„Naujos teisinio reguliavimo nuostatos padėtų sumažinti tiek verslo subjektų, tiek priežiūros tarnybų administracinę naštą, nes lošimo automatų veikla būtų kontroliuojama ir duomenys apskaitomi nuotoliniu būdu. Taip būtų sukurtos sąlygos atsisakyti lošimo automatų patikrinimų lošimų organizavimo vietose, pakartotinio jų plombavimo, lošimo įrenginių apskaitos žurnalų pildymo ir finansinių ataskaitų teikimo fiziniu būdu“, – sakė finansų ministras Rimantas Šadžius.

Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, azartinių lošimų organizatorių veikla yra tikrinama lošimų organizavimo vietose visoje Lietuvoje, tam skiriant papildomų lėšų. Be to, dabar galiojančių reikalavimų įgyvendinimas didina ir lošimus organizuojančių bendrovių laiko ir finansines sąnaudas.

Lošimų priežiūros tarnybos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje eksploatuojami 4363 lošimo automatai, iš kurių – apie 1200 pažangūs ir galėtų būti sujungti į lošimo automatų duomenų valdymo sistemą.

Atsižvelgiant į tai, kad ne visi šiuo metu eksploatuojami lošimo automatai galės būti sujungti į lošimo automatų duomenų valdymo sistemą (tam reikės juos arba modifikuoti arba keisti naujais), projektu siūloma nustatyti pereinamąjį laikotarpį minėtam reikalavimui įgyvendinti – t. y., siūloma nustatyti, kad nauji reikalavimai įsigaliotų 2019 m. lapkričio 1 dieną.

Lošimo automatų sujungimo į lošimo automatų duomenų valdymo sistemą klausimu konsultuotasi su Danijos, Norvegijos, Švedijos, Italijos, Šveicarijos, Čekijos ir Estijos finansų ministerijų ir lošimų priežiūros tarnybų atstovais.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close