captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Klaipėdos naftos“ vadovas: nežinome, kokių trukdymų SGD terminalo statyboje bus ateityje

Pristatydami praėjusių metų veiklos rezultatus AB „Klaipėdos nafta“ vadovai patikino, kad Suskystintų gamtinių dujų terminalo (SGDT) projektas sėkmingai juda pirmyn. Ketvirtadienį buvo pasirinktas krantinės statymo rangovas. Juo tapo Latvijos bendrovė BMGS.
EPA-ELTA nuotr.
EPA-ELTA nuotr.

Pristatydami praėjusių metų veiklos rezultatus AB „Klaipėdos nafta“ vadovai patikino, kad Suskystintų gamtinių dujų terminalo (SGDT) projektas sėkmingai juda pirmyn. Ketvirtadienį buvo pasirinktas krantinės statymo rangovas. Juo tapo Latvijos bendrovė BMGS.

Tuo pat metu R. Masiulis apgailestavo dėl vamzdyno tiesimo konkurso rezultatų panaikinimo. Pasak jo, taip bendrovės piktnaudžiauja įstatymais

AB „Klaipėdos nafta“ vadovas pasidžiaugė bendrovės rezultatais. „Praėję metai buvo sudėtingi. Pagrindiniai mūsų klientai Lenkijos ir Baltarusijos bendrovės vykdė remontą. Krovos kiekis praėjusiais metais sumažėjo. Tačiau pajamos ir pelnas išliko panašus kaip ir 2011 m. Tokie geri rezultatai nustebino net mus pačius“, – sakė R. Masiulis.

Bendrovė stato naujus rezervuarus, kurie leis priimti naujus naftos srautus. Statoma garų utilizavimo įranga. „Klaipėdos nafta“ prisijungė Subačiaus kuro bazę, kuri užsiima valstybės kuro rezervo saugojimu.

Baltarusijos krovinių padaugėjo

Pasak jo, gerą rezultatą lėmė veiklos išskaidrinimas ir tarpininkų atsisakymas. Be to, efektyvesnis terminaluose sukauptų naftos likučių tvarkymas. „Anksčiau tas perteklius buvo atiduodamas tarpininkui. Dabar tie likučiai grąžinami klientui ir už tai gauname mokestį. Iš jo vien pernai uždirbom apie 10 mln. litų“, – sakė įmonės vadovas.

„Klaipėdos naftos“ vadovus džiugina ir pirmieji šių metų mėnesių rezultatai. Jie 20 proc. geresni nei pernai. Tai lėmė ir padidėjęs krovinių srautas iš kaimyninės Baltarusijos, nors ši valstybė ne kartą grasino savo krovinių srautus nukreipti į Rusija ar Latviją. „Lietuvoje per daug eskaluojame klausimą dėl Baltarusijos krovinių. Šiuo metu jų net daugiau, nei jų pervežama įprastai. Baltarusija yra mūsų pagrindiniai klientai. Šis klausimas per daug užaštrintas“, – sakė R. Masiulis.

Krantinę statys latviai

AB „Klaipėdos nafta“ atstovai patikino, kad finansavimo problemų statant SGDT kilti neturėtų. „Visada mąstom, kaip užtikrinti finansavimą. Stengėmės sudaryti sutartis su garantijomis. Dabar tuo džiaugiamės. Esame užsitikrinę garantuotą finansinį srautą, iš kurio bus finansuojama terminalo statyba“, – teigė R. Masiulis.

SGDT projektas sėkmingai vyksta toliau. Priimtas įstatymas, reguliuosiantis šio terminalo veiklą. Pasirašyta sutartis su Klaipėdos uostu dėl krantinės gilinimo. Patvirtinta teigiama aplinkos poveikio ataskaita. Ketvirtadienį pasirinktas krantinės statymo rangovas. Tai Latvijos bendrovė BMGS. Jos pasiūlymas be PVM buvo geriausias – 93.9 mln. litų. „Tam tikra prasme galime sakyti, kad terminalą statome kartu su Latvija. Tikimės, kad konkursas nebus apskųstas ir sėkmingai pasirašysim sutartį“, – džiaugėsi Klaipėdos naftos vadovas.

Gegužės mėnesį į vandenį turi būti nuleistas Pietų Korėjoje statomas SGD laivas, iš kurio bus atliekami išdujinimo ir krovos darbai. Laivas dešimčiai metų bus nuomojamas iš bendrovės „Hoegh“ su galimybe išsipirkti.

Naujas konkursas

Kol kas nepasirašyta sutartis tik dėl terminalo vamzdyno klojimo darbų. Įvykusio konkurso rezultatus panaikino Viešųjų pirkimų komisija gavusi Vokietijos bendrovės skundą. Šiuo metu vyksta naujas konkursas. „Tikimės, kad pavyks pasirašyti sutartį ir dėl vamzdynų statybos, kurio konkursą sustabdė Viešųjų pirkimų tarnyba. Nors nesutinkame su šiuo sprendimu, tačiau griežtai jo laikomės. Jei kitą savaitę išrenkame dujotekio konkurso laimėtoją, visi pagrindiniai terminalo statymo darbai būtų daromi. Liktų daugiau priežiūros ir biurokratinis darbas. Jau galėsime apčiuopti realiai terminalo statybą Lietuvoje“, – kalbėjo R.Masiulis.

Jo teigimu, tiek Lietuvos, tiek užsienio dujų vartotojai rodo vis didesnį susidomėjimą šiuo projektu. „Kuo toliau pasistumiame, tuo daugiau konkretesnių kalbų girdime. Sulaukiame vizitų, prašymų konsultuoti, potencialūs partneriai varsto duris ir susidomėjimas auga. Tai ir prognozavome. Jei mums pavyktų gauti 5 proc. pigesnes dujas, mūsų projektas atsipirktų. Tai nėra labai kaštams imlus projektas, palyginus su nauda, kurią galima gauti“, – minėjo įmonės direktorius.

Šokdina rangovai

R. Masiulis pabrėžė, jog Vyriausybės parama šiam projektui yra absoliuti. Problemų kyla tik dėl rangovų piktnaudžiavimu įstatymų spragomis: „Pagrindiniai skundai yra tam, kad būtų galima pasinaudoti įstatymo spragomis siekiant savo tikslų. Konkursą vykdome teisingai. Keitėme sąlygas, nes mūsų reikalavimai keitėsi. Kam prašyti ankstesnių datų, jei jų nebereikia? Abu rangovai teigė, kad galėtų pateikti geresnius pasiūlymus, jei terminai būtų vėlesni. Bet koks trukdymas yra negerai. Nežinome, kokie trukdymai bus vėliau. Jei mums pavyks kitą savaitę pasirašyti sutartį, tai terminams šis skundas įtakos nedarys.“

„Klaipėdos naftos“ vadovas pabrėžė, kad skundai iš konkurso dalyvių tapo įprasta praktika. „Ateina laikas, kai rangovai pradeda tave šokdinti, o ne tu rangovą. Bet įstatymai yra įstatymai. Norėjome pasamdyti užsienio konsultantą, kad mūsų sutartis būtų kokybiškos. Privatus asmuo, kuris net nedalyvavo šiame konkurse, padavė mus į teismą. Tą patį padarė ir kitas asmuo, kuris niekada net neturėjo galimybių laimėti tokio konkurso“, – sakė R. Masiulis.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...