captcha

Jūsų klausimas priimtas

Apklausa: verslo ryžtas skolintis plėtrai auga

Smulkiųjų verslininkų ryžtas investuoti į plėtrą tendencingai auga – net 88 proc. verslo atstovų pasinaudotų išoriniu finansavimu, kad plėstų savo veiklą. Tai atskleidė sausio pradžioje gauti bendrovės „Spinter“ atlikto tyrimo, kurio metu apklausta 300 įmonių vadovų, rezultatai. Šis skaičius praėjusių metų sausį siekė 83 proc., o 2013 m. sudarė 71 proc.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Pasak įmonės „Invegos“ vadovo Audriaus Zabotkos, artimiausiais metais daugiau lėšų verslininkai turėtų skirti inovacijoms, technologiniam pranašumui užsitikrinti. „Manyčiau, kad tai bus prioritetas daugeliui smulkiųjų įmonių, kurios norės būti konkurencingos ar plėstis į kitas rinkas. Ne mažiau svarbu bus naujos, originalios verslo idėjos arba atsivežtos iš kitų kraštų ir čia sėkmingai pritaikytos“, – sakė A. Zabotka.

Tyrimo duomenimis, verslininkai linkę pasinaudoti ir paskolomis apyvartiniam kapitalui finansuoti: šiemet taip teigiančių buvo 40 proc., praėjusių metų sausį – 33 proc. Trečdalis (34 proc.) verslo įmonių teigė turinčios verslo plėtros planų, kuriems reikalingas išorinis finansavimas: 9 proc. tokius planus jau įgyvendina, 25 proc. šiuo metu rengia.

Lietuvos finansų rinkų instituto vadovė profesorė Gerda Žigienė mano, kad plėtra aktuali bet kokiam verslui – tiek jaunam, tiek brandžiam, tiek vyresniam. „Tik kiekvienu atveju po žodžiu „plėtra“ slepiasi skirtingos reikšmės. Jaunam verslui plėtra galbūt reiškia rinkos užkariavimą, brandžiam tai – investicijos į naujas technologijas, o vyresniam – į žmogiškuosius išteklius“, – svarsto G. Žigienė.

Kitas, dar pernai Lietuvos rizikos ir privataus kapitalo asociacijos iniciatyva atliktas tyrimas parodė, kad didžioji dauguma įmonių papildomą finansavimą skirtų įrangai įsigyti, investicijoms į patalpas, prekėms ar atsargoms pirkti bei investicijoms į technologinį atnaujinimą. Mažiausiai įmones domintų kitų įmonių įsigijimas, esamų paskolų refinansavimas ar nuosavų akcijų supirkimas.

Verslininkas Karolis Samušis teigia, kad plėtros planavimas ir vykdymas įmonėje yra nuolatinė būsena, pagrįsta konkrečiomis prielaidomis. „Apie plėtrą nuolat galvojame dėl dviejų priežasčių. Pirmiausia mūsų produktas skirtas visam pasauliui, taigi konkuruojame su didelėmis įmonėmis, kurios nuolat investuoja tūkstančius į technologinius gaminius. Antra, natūralu, kad mūsų siekis yra didinti apyvartą, o be plėtros tai nebūtų įmanoma“, – teigia K. Samušis.

 

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close