captcha

Jūsų klausimas priimtas

Prekybos tinklus ištiko sausio mėnesio anomalija

Gausiai prekybos tinklus prieš didžiąsias šventes lankę pirkėjai sausį į juos užsuka gerokai rečiau. Anot finansų ekspertės Julitos Varanauskienės ir rinkodaros specialisto Lino Šimonio, sausį žmonių prekybos tinkluose mažiau dėl ką tik praūžusių švenčių, atostogų sezono ir lėšų taupymo.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Pasibaigus švenčių metui, prekybos tinkluose ir šalia jų esančiose automobilių stovėjimo aikštelėse – kur kas laisviau. SEB banko šeimos finansų ekspertė J. Varanauskienė sako, kad mažmeninei prekybai būdingas sezoniškumas, o sausis būna kur kas „kūdesnis“ nei kiti mėnesiai.

„Tai – sausio mėnesio anomalija, kai pirmą metų mėnesį žmonės perka mažiau. Galbūt vieni ryžosi šiemet taupyti ar grąžinti skolas. Sausį to ryžto dar užtenka, o vasarį – nebelabai“, – portalui LRT.lt kalbėjo ekonomistė.

Jos teigimu, žmonės laukia ir šildymo sąskaitų, todėl taip pat nenori išleisti turimų pinigų. Su J. Varanauskiene sutinka ir rinkodaros specialistas L. Šimonis, pasak kurio, šventėms žmonės išleido nemažai pinigų, todėl laukia pirmojo atlyginimo.

„Be to, turtingesni žmonės išvyko atostogauti – slidinėti ar kur kitur. Orai dabar išties tam tinkami, todėl norisi būti gamtoje, o ne prekybos centre“, – tikino L. Šimonis.

Pasak specialistų, prekybos tinklai atsižvelgia į pirkėjų srautų svyravimus. „Kartais galime pastebėti, kad žmonių prekybos tinkle yra daug, bet eilių prie kasų nėra. Prekybos tinklai iš anksto numato, kada bus daugiau žmonių ir dirba visos kasos“, – pasakoja rinkodaros specialistas.

Savo ruožtu Vilniuje esantis prekybos tinklas „Akropolis“ skaičiuoja 10 proc. išaugusį pirkėjų srautą šį sausį, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu.

„Lyginant su lapkričio pabaiga ar gruodžiu, kai pasiekiamas mažmeninės prekybos pikas ir visi ieško dovanų šventėms, prekybos centruose nebėra taip sausakimša. Tačiau reikia įvertinti tai, kad, pavyzdžiui, gruodį pirkėjų srautas „Akropoliuose“, palyginti su įprastu mėnesiu, išauga apie 25 proc., o per dieną vien tik Vilniaus „Akropolyje“ apsilanko iki 65 tūkst. pirkėjų. Parduotuvių apyvartos gruodį, lyginant su įprastu mėnesiu, auga 30–40 proc.“ – skaičiuoja Vilniaus „Akropolio“ valdytojas Česlovas Urbonavičius.

Sumažėjo ir baltarusių

Pasak rinkodaros specialisto L. Šimonio, kai Rusijos rublis ritasi žemyn, baltarusiai į tai atsižvelgia ir dėl šios priežasties jų Lietuvos prekybos centruose taip pat gali būti mažiau. Be to, stačiatikiai Kalėdas sutiko sausio pradžioje, o dabar taip pat neskuba leisti pinigų.

Kaip teigia Č. Urbonavičius, 2015-ųjų pradžioje, kai Baltarusijos rublis euro atžvilgiu nuvertėjo trečdaliu, pirkėjų iš kaimyninės šalies skaičius buvo sumažėjęs. Vėliau ši tendencija esą tapo ne tokia ryški, o atskirais mėnesiais pirkėjų iš Baltarusijos pernai sulaukta ir daugiau nei 2014-aisiais tokiais pačiais laikotarpiais.

 „Baltarusiai sudaro mažiau nei 5 proc. žmonių, apsilankančių Vilniaus „Akropolyje“, todėl šis pokytis nėra esminis. Mūsų pagrindiniai pirkėjai – Lietuvos gyventojai, tad atidarydami naujas parduotuves, siūlydami naujas paslaugas orientuojamės į juos. 2015-aisiais išaugęs vartojimas vidaus rinkoje ir didėjantys pirkėjų srautai yra kur kas svarbesnis teigiamas veiksnys šalies mažmeninei prekybai. Šią teigiamą tendenciją stebime ir 2016 m. pradžioje“, – tikina Č. Urbonavičius.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...