captcha

Jūsų klausimas priimtas

Televizorių pirkimo banga atsitraukė

Pernai praūžusi televizorių pirkimo banga atsitraukė. Pardavėjai mano, kad šįmet jų bus perkama trečdaliu mažiau, tačiau šią spragą užpildys kompiuteriai, rašo „Lietuvos rytas“.
Wikimedia Commons nuotr.
Wikimedia Commons nuotr.

Pernai praūžusi televizorių pirkimo banga atsitraukė. Pardavėjai mano, kad šįmet jų bus perkama trečdaliu mažiau, tačiau šią spragą užpildys kompiuteriai, rašo „Lietuvos rytas“.

Pernai lietuvių namuose ar biuruose atsirado 215 tūkst. naujų televizorių ir 234 tūkst. televizijos priedėlių.

„Žmonės leido pinigus televizoriams, nes tai buvo būtina atėjus skaitmeninės televizijos erai“, – pasakojo buitinės technikos tinklo „Topo grupė“ valdybos pirmininkas Aurelijus Rusteika.

Tiesa, tai nesudaro didelės žmonių išlaidų dalies. Statistikos departamento duomenimis, buitinei technikai tenka mažiau nei 1 proc. visų išlaidų, kompiuterinei įrangai – mažiau nei pusė procento.

Vaizdo ir garso technikos pardavimas pernai augo 53 procentais. Vien parduotų televizorių skaičius išaugo 37 procentais, televizorių priedėlių – 239 procentais.

Tai lėmė trys svarbūs įvykiai – olimpinės žaidynės, Europos futbolo čempionatas ir atsisveikinimas su analogine antžemine televizija.

Technologijų rinkų tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology“ apžvalgos duomenimis, Lietuvos vaizdo ir garso technikos, buities prekių bei informacinių technologijų rinkoje bendras parduodamų prekių skaičius 2012 metais augo 16 proc., gautos pajamos – 14 proc.

Neskaičiuojant išmaniųjų telefonų rinkos rodiklių, bendrai 2012 metais technologijų rinka augo 24 proc. Tai tikrai pranoko prekybininkų prognozes.

Lietuviai į parduotuves skubėjo televizijos permainų išvakarėse ar iškart išjungus antžeminės televizijos signalą pačioje spalio pabaigoje.

Pernai lapkritį buitinės technikos pardavėjų apyvarta siekė 78,2 mln. litų, spalį – 74,6 mln., rugsėjį – 62 mln., o vasarą ji buvo nuo 50 iki 60 mln. litų.

Nors prekybininkai šiemet nebesitiki sulaukti daug televizorių pirkėjų, „GfK Retail and Technology“ padalinio Lietuvoje vadovas Eduardas Grybovas spėja, kad į parduotuves ateis tie, kurie pernai įsigijo televizorių priedėlius.

Paprasčiausiai dalis pirkėjų įsigeis pasinaudoti visais išmaniosios televizijos privalumais.

Vis dėlto ne visų buitinių įrenginių paklausa džiugino. Skaitmeninių fotoaparatų ir automobilių navigacijos pardavimas traukėsi 6 proc., vaizdo kamerų – 26 proc., DVD grotuvų – 19 proc.

Nešiojamųjų muzikos grotuvų rinka taip pat sumenko – jų buvo parduota 17 proc. mažiau.

Mažiau parduota ir mikrobangų krosnelių bei šaldytuvų. Skutimosi mašinėlių, viryklių, dulkių siurblių ir lygintuvų parduota vos keliais procentais daugiau.

Prekybininkus nudžiugino tai, kad pernai 6 proc. daugiau parduota nešiojamųjų kompiuterių.

„Elektromarkt“ parduotuvių tinklo komercijos direktoriaus Giedrio Širvio teigimu, 2012 metais labiausiai nustebino planšetinių kompiuterių pardavimas, išaugęs keliais kartais.

Šios rūšies kompiuterių Lietuvoje buvo parduota beveik 3 kartus daugiau nei 2011 metais.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...