captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kuriozas: nenorėdama mokėti skolos vežėjams, Vilniaus savivaldybė pati save skundžia teismui

Privatūs vežėjai sostinėje suka galvas ne tik dėl artėjančios viešojo transporto pertvarkos, bet ir dėl savivaldybės nesumokamų pinigų. Keturioms privačių vežėjų kompanijoms savivaldybė skolinga daugiau nei milijoną litų.
 
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Privatūs vežėjai sostinėje suka galvas ne tik dėl artėjančios viešojo transporto pertvarkos, bet ir dėl savivaldybės nesumokamų pinigų. Keturioms privačių vežėjų kompanijoms savivaldybė skolinga daugiau nei milijoną litų.

Sostinės savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža DELFI teigė, jog bendrovei „Centvalis“ savivaldybė skolinga 330,5 tūkst. Lt, bendrovei „Leilandas“ – 9,1 tūkst. Lt, bendrovei „Toks“ – 29,9 tūkst. Lt, o kompanijai „Kolegita“ – beveik 700 tūkst. Lt. Pastarosios, didžiausios skolos savivaldybė kol kas mokėti neketina ir teisme ginčija nuosavus sprendimus.

Skolą ginčija teisme

V. Paužos teigimu, 698,4 tūkst. Lt skola „Kolegitai“ – tai kompensacijos už suteiktas lengvatas bendrovės autobusų keleiviams. Tiesa, artimiausiu metu savivaldybė su „Kolegita“ atsiskaityti neketina, mat abejoja, ar toks atsiskaitymas būtų teisėtas.

„Su „Kolegita“ vyksta teisiniai ginčai dėl 2008 metais sudarytos sutarties teisėtumo. Kol vyksta teismo procesas, įmonei „Kolegita“ pagal sutartį nėra mokamos lengvatos“, – DELFI teigė V. Pauža.

Tiesa, ginčas verda dėl kur kas didesnės sumos. Teisminio ginčo duomenimis, Vilniaus savivaldybė siekia niekine pripažinti 2008 m. su „Kolegita“ sudarytą sutartį ir iš bendrovės priteisti „nepagrįstai išmokėtas 1 737 373,47 Lt dydžio kompensacijas“.

Vilniaus savivaldybė bylinėjasi su... Vilniaus savivaldybe

„Kolegitos“ direktorius Vidas Barvidas DELFI teigė, jog situacija kurioziška: esą nenorėdama atsiskaityti už suteiktas lengvatas, savivaldybė per teismus ginčija nuosavus sprendimus.

„Aptarnavome maršrutą, jie mums mokėjo pinigėliu. O po poros metų sako, kad tai niekinė sutartis ir blogai išmokėti pinigai. (...) Savivaldybė (į teismą – DELFI) padavė UAB „Kolegita“ ir savivaldybės administraciją. Kada buvo teismas, teisėja klausė savivaldybės administracijos atstovo: „Jūs prieštaraujate savivaldybei?“ Ir jis atsako: „Ne, aš sutinku pilnai“. Teisėja sakė pirmąkart girdinti, kad ieškovas su atsakovu sutiktų“, – kalbėjo V. Barvidas.

Pasak jo, pirmos instancijos teismas priėmė „Kolegitai“ palankų sprendimą, tačiau jį savivaldybė apskundė aukštesnės instancijos teismui. Kol šis teismas nepriėmė sprendimo, 0,7 mln. Lt skola lieka pakibusi ore. V. Barvidas teigė nežinantis, ar jo įmonė išgyvens iki teismų maratono pabaigos.

„Įmonė skolinga visiems. „Sodrai“, Mokesčių inspekcijai. Turtas areštuotas. Nežinau, kiek tempsime“, – teigė „Kolegitos“ vadovas.

Vežėjai bijo būti apgauti

V. Barvido teigimu, „Kolegitos“ pavyzdys nejuokais išgąsdino kitus privačius sostinės vežėjus. Esą jie bijo priimti savivaldybės pasiūlymą jungtis į elektroninio bilieto sistemą.

„Dabar nori į bendrą bilietų sistemą privačius vežėjus įtraukti. Ir visi bijo pasirašinėti sutartis, eiti į konkursą. Vien dėl mūsų patirties. Pasirašys sutartį, nemokės pinigų, po to į teismą paduos. Tai gali tęstis be galo ir be krašto“, – tęsė „Kolegitos“ vadovas.

Skundžiasi pinigų trūkumu

Kaip ir „Kolegitos“ atveju, bendrovėms „Centvalis“, „Leilandas“ ir „Toks“ savivaldybė skolinga už suteiktas viešojo transporto lengvatas. Vilniaus Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus V. Paužos teigimu, sostinei skiriama per mažai pinigų šių lengvatų kompensavimui.

„Skolos susidarė dėl nepakankamai skiriamų lėšų lengvatų kompensavimui, nors būtent įstatymuose numatyta prievolė kompensuoti lengvatinių keleivių bilietus. Vien kompensuoti visas bilietų lengvatas Vilniui reikia apie 85 mln. Lt, bet valstybės biudžete sostinei vykdyti visas socialines funkcijas (tarp jų ir mokėti kompensacijas, išmokas, kompensuoti lengvatas ir kt.) skirta tik 63 mln. Litų. Dėl to, savivaldybė yra nepajėgi laiku padengti visų turimų įsipareigojimų ne tik vežėjams, bet ir kitoms miestui paslaugas teikiančioms įmonėms, įstaigoms“, – aiškino savivaldybės specialistas.

DELFI primena, jog Vilniaus miesto savivaldybės skola priartėjo prie simbolinės milijardo litų sumos. Meras Artūras Zuokas teigia sulaukiantis pozityvių ženklų iš Vyriausybės – esą galima tikėtis, kad jau kitąmet Vilniaus finansinė padėtis pagerės.

 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close