captcha

Jūsų klausimas priimtas

Automobilių rinkos madas diktavo kirgizai

Naujų automobilių Lietuvoje nuperkama vis mažiau. Tačiau rinką gelbsti prekyba naudotais – portalai lūžta nuo skelbimų, o į turgavietes plūsta ne tik vietos gyventojai, bet ir pirkėjai iš Kirgizijos.
 
EPA-ELTA nuotr.
EPA-ELTA nuotr.

 

Naujų automobilių Lietuvoje nuperkama vis mažiau. Tačiau rinką gelbsti prekyba naudotais – portalai lūžta nuo skelbimų, o į turgavietes plūsta ne tik vietos gyventojai, bet ir pirkėjai iš Kirgizijos.

10 metų senumo automobilis „Opel“ – kirgizui, apynaujis „Audi“ – šeimai iš provincijos, dar dažais kvepiantis naujas „Volkswagen“, „Nissan“ ar „Škoda“ – prakutusiam lietuviui arba įmonės reikmėms. Įvairių įstaigų ir įmonių duomenys rodo, kad pernai šalyje automobilių buvo parduota tūkstančiai, tačiau jų kainos, modeliai bei amžius – įvairūs kaip ir pirkėjai.

Naujų automobilių rinka maža

Pasak įmonės „Autotyrimai“ projektų vadovės Janinos Cickevičienės, pernai šalyje daugiau naujų automobilių buvo perkama įmonių vardu, gyventojai dažniau įsigijo naudotų – naujų automobilių rinka Lietuvoje labai maža.

„Autotyrimų“ duomenimis, iš viso Lietuvoje pernai buvo parduoti 14 028 automobiliai – 12 proc. mažiau nei 2011 m. Europos automobilių gamintojų asociacija skelbia, kad naujų automobilių pardavimas Lietuvoje smuko labiausiai Baltijos šalyse.

Šiose šalyse pernai populiariausi buvo „Volkswagen“ markės automobiliai, jų registruota 6,4 tūkst., antroje vietoje – „Toyota“ (5,6 tūkst.), trečioje – „Škoda“ (4,1 tūkst.). Populiariausi asmeniniai modeliai Baltijos valstybėse buvo „Volkswagen Golf Plus“, „Toyota Avensis“.

Naujiena – prabangūs automobiliai

Nors Lietuvoje naujų automobilių praėjusiais metais buvo nupirkta mažiau negu 2011-aisiais, išperkamąja nuoma jų buvo parduota daugiau. Išsimokėtinai 2012-aisiais parduoti 6607 nauji lengvieji automobiliai – 8 proc. daugiau nei 2011 m. Gruodį šalyje išperkamąja nuoma daugiausia nupirkta „Volkswagen“, „Nissan“ ir „Škodos“ automobilių.

Gali būti, kad naujų automobilių statistikoje šiais metais atsiras įrašų apie išsimokėtinai arba įprastai parduodamas prabangias mašinas, – pavasarį Lietuvoje oficialiai atidaromas pirmasis „Maserati“ salonas. Čia iš oficialių atstovų bus galima nusipirkti bene prabangiausių automobilių šalyje.

Tačiau J.Cickevičienė abejoja, ar šiais metais naujų automobilių Lietuvoje bus parduodama gerokai daugiau – esą gyventojai vis dar dairysis naudotų, o nauji atėję prabangių prekių ženklai Lietuvos rinkos smarkiai nepaveiks.

Ragina rūpintis saugumu

Automobilių kolekcininkas Stasys Brundza apgailestauja, kad lietuviai vis dar nesupranta naujų automobilių naudos. Pasak legendinio lenktynininko, naujas automobilis pirmiausia reiškia ne gražų vaizdą ar statusą visuomenėje, o vairuotojo ir keleivių saugumą.

Savo gyvenimą su automobiliais susiejęs vyras įsitikinęs, kad gyventojus pirkti naujas mašinas turėtų skatinti valstybė – taip naudos gautų ir žmogus, ir šalies biudžetas.

Lengvatų nori ir verslininkai

Grąžinti verslui galimybę atgauti PVM už įsigyjamus automobilius šią savaitę paragino ir Lietuvos autoverslininkų asociacija (LAA).

Ankstesnė, Eligijaus Masiulio vadovaujama, Susisiekimo ministerijos specialistų komanda buvo parengusi tai numatantį PVM įstatymo pakeitimo projektą, tačiau jam nepritarė Finansų ministerija. Jos skaičiavimu, valstybės biudžetas dėl to netektų apie 67 mln. litų pajamų.

 

Teisė juridiniams asmenims susigrąžinti PVM už įsigytus naujus automobilius Lietuvoje buvo panaikinta nuo 2002 m. liepos. Automobilių verslo atstovų teigimu, jei būtų grąžinta lengvata, būtų galima išspręsti problemą, kaip pažaboti daugiausia iš JAV atgabenamų automobilių, kurie neatitinka ES direktyvose užfiksuotų saugumo ir aplinkosaugos reikalavimų, srautą.

„Kasmet į Lietuvą atgabenama apie 20 tūkst. apynaujų mašinų, kurios parduodamos kone perpus pigiau, nei gali pasiūlyti visus priklausančius mokesčius sąžiningai mokančios bendrovės“, – teigė LAA.

Pasak LAA, dėl netinkamos nacionalinės automobilių parko formavimo politikos Lietuva tapo Europos senų automobilių kapinynu, lemiančiu daugybę problemų, – eismo saugumą, viešojo transporto plėtros paralyžių, spūstis miestų gatvėse, didžiulę taršą.

Aktyviausi pirkėjai – kirgizai

Nors vieni skėsčioja rankomis ir stebisi, kiek dar daug šalies keliuose važinėja senų automobilių, tokių transporto priemonių pardavėjai trina rankomis – į turgavietes plūsta ne tik vietos pirkėjai, bet ir užsieniečiai iš Rytų šalių.

„Pagrindiniai mūsų pirkėjai yra užsieniečiai, jie ir visas madas praėjusiais metais diktavo. Lyderiai – kirgizai. Jie ieškojo kuo pigesnių automobilių, nes juos ribojo jų muitų įstatymai. Kirgizų ieškomi automobiliai – ne senesni nei 10 metų, pageidautina “Opel„, idealu, jeigu varomi benzinu. Tai kirgizų svajonė. Jie pernai iš lietuvių pirko tai, ką vėliau perparduodavo savo tautiečiams“, – pasakojo įmonės „Varanas“, administruojančios didžiausią šalyje Kauno automobilių turgų, direktorius Valentinas Naujanis.

Be kirgizų, dažni svečiai Kauno automobilių turguje pernai buvo ir tadžikai, rumunai, gruzinai. Atvykdavo ir nemažai lenkų, latvių, estų, rusų. Jiems važiuoti į Lietuvą pirkti naudotų automobilių apsimoka, nes čia nuo seno yra puikiai veikianti perpardavinėtojų grandinė.

Lietuvių verslininkai automobilvežiais iš Vokietijos, Belgijos ar Prancūzijos parsigabena po aštuonis devynis automobilius. „Tuomet kelionės, draudimo išlaidos atsiperka ir perparduodant automobilį Lietuvoje galima neblogai uždirbti. Kaimynai atvažiuoja į Lietuvą, nes perka vieną du automobilius, todėl pas mus jiems vykti arčiau ir pigiau negu, pavyzdžiui, į Vokietiją“, – kalbėjo V.Naujanis.

Kirgizams Lietuva patraukli dar ir tuo, kad automobilius į savo šalį jie gali gabenti traukiniais – mūsų geležinkelių sistema jiems patogi.

Lietuviai atvažiuoja šeimomis

Šeštadieniais Kauno automobilių turgų pernai apguldavo kiek kitokie pirkėjai – iš provincijos. „Jie į turgų plūsta šeimomis, su patarėjais, perka vokiškus automobilius, dažniausiai “Audi„. Taip pat “Volkswagen„, pažiūrinėja ir “Toyotą„. Jie stengiasi rasti gerą automobilį už kuo mažesnę kainą. Daugybę metų nesikeičia sumos, kurias lietuviai turguje skiria automobiliams – 2–4 tūkst. eurų (7–14 tūkst. litų). Yra ir tokių, kurie ieško naujesnių, mažai kilometrų nuvažiavusių automobilių. Tuomet atsiranda problema, nes rinka atsisukusi į kirgizus, ir kai atvažiuoja nestandartinis pirkėjas, norintis įsigyti ką nors brangiau, jis susiduria su trūkumu“, – pasakojo V.Naujanis.

Jis prognozavo, kad šiemet gyventojai ir toliau pirks naudotus, o ne naujus automobilius. „Finansinės galimybės negerėja labai sparčiai. Kai ekonomika buvo pakilusi, lietuviai sau leisdavo ne tik naujesnius bei brangesnius automobilius, bet ir neplanuotus pirkinius. Būdavo, eina, pamato parduodamą motorolerį ir sako, reikia pirkti, gal pravers. Per krizę tai baigėsi, motorolerių vis dar nereikia“, – teigė V.Naujanis.

Į automobilių turgų šiemet ir toliau turėtų plūsti svečiai iš Kirgizijos. V.Naujanis sakė, kad, be jų, į Lietuvą pirkti automobilių šiemet gali pradėti masiškai traukti ir klientai iš Ukrainos.

Automobilių internete ieškančių gyventojų poreikiai ne daug skiriasi nuo tų, kurie panaudotų mašinų dairosi turgavietėse. Portalo autogidas.lt duomenimis, pernai daugiausia peržiūrų sulaukė tie skelbimai, kuriuose rašoma apie paduodamus automobilius „Audi“.

 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close