captcha

Jūsų klausimas priimtas

Problemos Lietuvos–Baltarusijos pasienyje: receptų yra, bet vaistų kol kas neperkama

Verslo ir valdžios institucijų atstovai tarėsi, kaip palengvinti kertančių Lietuvos–Baltarusijos pasienio postus vežėjų naštą. Baiminamasi, kol bus padidintas šių postų pralaidumas, tarptautiniai kroviniai gali būti nukreipti per kitas šalis.  
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Verslo ir valdžios institucijų atstovai tarėsi, kaip palengvinti kertančių Lietuvos–Baltarusijos pasienio postus vežėjų naštą. Baiminamasi, kol bus padidintas šių postų pralaidumas, tarptautiniai kroviniai gali būti nukreipti per kitas šalis, praneša LRT televizijos laida „Panorama“. 

Per kiekvienas didžiąsias šventes Pasienyje su Baltarusija, prie Medininkų pasienio posto, nusidriekia krovininių automobilių eilės. Šiemet nutyso ilgesnė nei 10 kilometrų eilė. Tiek vežėjų, tiek valdžios atstovai tokią situaciją vadina nenormalia. Išeitis – statyti antrą tokį pat, kaip Medininkų, pasienio postą. Tai planuojama daryti už Europos Sąjungos lėšas.

Iki tol Medininkų posto pralaidumą planuojama didinti įdiegiant elektroninę automobilių eilių valdymo sistemą. Tiesa, kad ji veiktų efektyviai, būtina įrengti automobilių stovėjimo aikštelę-terminalą, kurioje automobiliai lauktų savo eilės, o ne stovėtų pakelėje.   

„Iki šiol buvo manyta, kad šita sistema veiks ant kelio infrastruktūros. Tai, be jokios abejonės, apsunkina uždavinį ir aš pritariu, kad be aikštelių sistema gali veikti, tačiau apsunkintomis sąlygomis. Užtai mes dedam priemones, kad iki to laiko kažkokiu būdu, bendradarbiaujant su verslu, išspręsti tą uždavinį“, – kalbėjo Pasienio kontrolės punktų direkcijos direktorius Arnoldas Tvaronavičius.

Taip pat žadama steigti naujų tarptautinių pasienio kontrolės punktų, per kuriuos būtų nukreipta dalis automobilių srauto nuo Medininkų posto. Tiesa, tiek plečiant Medininkų, tiek steigiant naujus postus, būtina parengti bei su Baltarusija suderinti infrastruktūros dokumentaciją, o tai, pasak pareigūnų, trunka kelerius metus.

Tačiau verslininkai stebisi valdžios nerangumu.

„Baltarusijoje mūsų kompanija pernai ir šiemet investavo 100 mln. eurų ir mums detalų planą sutvarkė ir padarė per tris mėnesius. Tai kas čia per stebuklai pas mus, kad negalima tokių dalykų išspręst greitai, operatyviai, žinant, su kokiomis problemomis kiekvienais metais susiduriama“, – kalbėjo LPK Lietuvos-Baltarusijos ekonominio bendradarbiavimo verslo tarybos pirmininkas Sigitas Paulauskas.

Vežėjai nuogąstauja: jei pasienio postų pralaidumo problema nebus sprendžiama artimiausiu metu, tarptautiniai kroviniai gali būti nukreipti per kitas šalis. 

„Nežiūrint to, ar mes didinsime uosto patrauklumą, kelių tinklą, gerinsime mūsų sandėlių ūkio darbą, tačiau jei pasienio postai nebus pakankamai paruošti tiems srautams, mes nebūsime patrauklūs potencialiems savo klientams ir turėsime mažesnes galimybes uždirbti pinigų“, – sako LPK viceprezidentas, „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Praėjusiais metais Medininkų pasienio postą kirto 1,2 mln. automobilių – šešis kartus daugiau nei 1998- aisiais, kada Medininkų pasienio postas buvo įkurtas.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close