captcha

Jūsų klausimas priimtas

Gyvoji istorija 2008-08-01 16:05

2008-08-01 16:05
124
Įvertinimas: 0
  

Dailėtyrininkas, muziejininkas, paveldosaugininkas Vladas Drėma daugiausia dėmesio skyrė Vilniaus miestui. Jis buvo įsigilinęs į kiekvieno namo, rūsio ar šventyklos istoriją. Pažinojo kone kiekvienos bažnyčios priser kapitelį, mūro ar tinko piešinį. Tyrinėdamas senojo miesto praeitį, jo kūrėjus bei šventąją paminklinę substanciją jis giliai suvokė Vilniaus architektūros unikalumą ir nepakantus buvo tiems, kurie kenkė Vilniaus grožiui. Vladas Drėma mėgdavo kartoti: niekas taip nėra sugriovęs Vilniaus, jokie karai ar gaisrai kaip patys architektai. Jis buvo nurodęs tris didžiąsias senamiesčio naikinimo bangas. Po 1795-ųjų metų Lietuvą įjungus į Rusijos imperiją, po 1863 metų sukilimo ir po paskutiniojo karo jau sovietmečiu. Ypač pražūtinga buvo trečioji banga. Per pokario metus Vilniaus kultūros paminklų buvo sugadinta daugiau nei per paskutinius du šimtus metų. Deja su liūdesiu tenka konstatuoti, kad atgavus nepriklausomybę, suintensyvėjus miesto plėtrai kultūros paveldo interesai kenčia dar labiau. Vlado Drėmos leidinį „Dingęs Vilnius” šiandien būtų galima papildyti jau nebeegzistuojančiais arba gerokai sugadintais paveldo objektais, apie kuriuos išlikusi tik ikonografinė medžiaga. Apie tai kokius senojo Vilniaus simbolius mes privalome išsaugoti ir kokias vertybes jau esame praradę nelygioje kovoje su verslo interesais ir kalbėsime šioje laidoje.

Įrašas sėkmingai įdėtas į grojaraštį!

Šis įrašas jau yra jūsų grojaraštyje!

Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...